Uw eigen juridische helpdesk?

Neem een Advocatenabonnement.

Automatisch gezag

Op termijn wellicht automatisch gezag voor ongehuwde vader.

Verenigingen van eigenaren

Verenigingen van eigenaren opgelet: vanaf 1 januari 2018 geldt een verplichte minimale reservering voor onderhoud.

Indexering alimentatie

Voor 2018 is de wettelijke indexering van alimentatie vastgesteld op 1,5%.

Verhuurders van woonruimte opgelet!
De verhuurder van een woonruimte die voor bepaalde tijd verhuurd is moet niet vergeten om de huurder te informeren over het einde van de huurovereenkomst. Dat moet hij schriftelijk doen. Niet te vroeg, en niet te laat. Anders ontstaat er alsnog een huurovereenkomst voor onbepaalde tijd.
De aanzegverplichting in handen van Rupsje Nooitgenoeg
Sinds 1 januari 2015 geldt een aanzegverplichting in het arbeidsrecht.
Niet-concurrentiebedingen bij bedrijfsovername
In een overeenkomst betreffende de overname van een bedrijf is vaak een beding opgenomen dat inhoudt dat de verkoper gedurende een aantal jaren geen met het over te nemen bedrijf concurrerende activiteiten mag verrichten. Een dergelijk niet-concurrentiebeding is op zichzelf verklaarbaar. De koper betaalt immers aan de verkoper een koopsom voor het bedrijf. Dan wil hij de verkoper voorlopig niet in de markt tegenkomen.

Neem contact met ons op

Aansprakelijkheid van bestuurders bij onttrekkingen door aandeelhouders. https://t.co/RQ7Mnam2LQ https://t.co/7DtFr91wT3 5 dagen 8 uur geleden
Benadeling van schuldeisers door verwerping van een nalatenschap. https://t.co/uhDtTJAZmT https://t.co/hh7NwAzuQ2 1 week 5 dagen geleden
Het nieuwe huwelijksvermogensrecht per 1 januari 2018 https://t.co/QzavpRiFQk https://t.co/fyEwwFFgzk 2 weken 5 dagen geleden