Contracten & Algemene voorwaarden

U en uw bedrijf sluiten elke dag overeenkomsten. Het is daarom zeer belangrijk dat de door u in het contract gemaakte afspraken duidelijk zijn. Een goed en gedegen advies is dus onontbeerlijk. Huver Advocaten in Venlo kan u daarmee van dienst zijn.

Contractenrecht is oorlogsrecht

Bij het aangaan van een contract is iedereen vol vertrouwen. Geen van de partijen gaat ervan uit dat de ander de afspraken niet zal nakomen. Een contract verdwijnt onderin de la en verzamelt stof. Zolang alles goed gaat is er immers geen behoefte om na te kijken wat er ook weer precies werd afgesproken. Maar als het dan toch fout gaat, dan moet u op uw contract kunnen bouwen. U moet erop kunnen vertrouwen dat de door u gemaakte afspraken correct op papier staan en niet voor tweeërlei uitleg vatbaar zijn. Het contract geeft u de munitie die u nodig hebt om uw recht te halen. Contractenrecht is dus oorlogsrecht.

Algemene voorwaarden

Hetzelfde geldt natuurlijk voor uw algemene voorwaarden. Dat zijn immers ook contracts­voor­waarden. De inhoud en wijze van gebruik zijn echter meer aan regels gebonden. Zijn de voorwaarden niet goed of worden zij verkeerd gebruikt, dan kan achteraf blijken dat ze niet gelden.

Voor de advisering op het gebied van het opstellen en beoordelen van contracten en algemene voorwaarden moet u bij Huver Advocaten zijn. Ons kantoor maakt niet alleen veel contracten en voorwaarden, maar door onze ervaring in de procespraktijk weten wij ook waar het fout kan gaan. Wij weten waar rechters op letten. Die ervaring nemen wij mee in ons advies.

U kunt bij ons terecht voor het opstellen van of advies over bijvoorbeeld:

• koopovereenkomsten;
  • algemene voorwaarden;